• Foto van schrijverVRIJHEID

PERSBERICHT: Oproep tot een massale briefschrijfactie: Vraag Poetin de oorlog te stoppen!

Vrijheid vraagt aan de Belgische Regering, de Europese Commissie, aan de mensenrechtenorganisaties en aan alle NGO in Europa, om de bevolking in Europa te vragen een massale briefschrijfactie op te zetten aan president Poetin. In deze brieven zal worden opgeroepen om onmiddellijk de vijandigheden te stoppen, zich uit Oekraïne terug te trekken en een onderhandelde oplossing te zoeken.

Als miljoenen mensen in Europa een of zelfs meerdere brieven aan President Poetin schrijven, dan hebben we kans dat dat een impact heeft. We onderlijnen hiermee dat het Europese volk in vrede wil samenleven met het Russische volk.

Deze actie vindt zijn inspiratie in de briefschrijfacties die in het verleden werden op het getouw gezet door bijvoorbeeld Amnesty International als er ergens een politieke gevangene werd vastgehouden.

Wij hopen van ganser harte dat de Belgische en Europese politici willen ingaan op dit voorstel. Deze actie zou een uitzonderlijk grote solidariteit in Europa kunnen teweegbrengen en de mensen het gevoel geven dat ze echt het verschil kunnen maken.

Wij waren zo vrij een mogelijke brief in het Russisch, vertaald in het Nederlands, toe te voegen als voorbeeld dat de mensen kunnen gebruiken. Ook vindt u in het huidige persbericht de adresgegevens van de Russische president.

Wij nodigen de pers uit om massaal onze vraag te willen steunen.

Laat ons met heel Europa samen eens een actie ondernemen waar we allemaal fier op kunnen zijn.

Met hoogachting,

Michael Verstraeten